Rejestracja w urzędzie pracy krok po kroku

Kto może zarejestrować się w Urzędzie Pracy?

Nie każdy bezrobotny może zarejestrować się w Urzędzie Pracy. Warto o tym wiedzieć zanim podejmie się jakieś kroki. Jeśli pobierasz świadczenia z ZUS-u lub opieki społecznej albo posiadasz jakąś nieruchomość rolną, to wtedy urząd pracy może odmówić przyznania Tobie statusu osoby bezrobotnej. Co więcej, rejestracja w Urzędzie Pracy odbywa się na podstawie meldunku stałego lub czasowego, a nie miejsca zamieszkania.

Jakie dokumenty są potrzebne, aby uzyskać status osoby bezrobotnej?

Aby móc zarejestrować się w Urzędzie Pracy jako osoba bezrobotna będziemy potrzebować: dowód osobisty, oryginały wszystkich świadectw pracy, dyplom lub świadectwo ukończenia szkoły ponadpodstawowej, zaświadczenia o ukończonych kursach, referencje itp.

Jak się zarejestrować?

Rejestracji można dokonać osobiście, trzeba przyjść do urzędu z przygotowanymi dokumentami. Jeśli jednak posiadamy podpis elektroniczny lub ePUAP, rejestracji możemy dokonać drogą internetową, bez wychodzenia z domu. Po rejestracji w Urzędzie Pracy otrzymujemy decyzje urzędu w naszej sprawie. Jeżeli jest to nasza ponowna rejestracja w Urzędzie Pracy, to wystarczy tylko, że uzupełnimy wcześniej dostarczone dokumenty.

Poprzedni artykułCo to jest konto oszczędnościowe?
Następny artykułCzym zajmuje się doradca finansowy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj