W jaki sposób zmniejszyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej?

Prowadzenie własnego biznesu od zawsze wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków, przez co wypracowane zyski nie zawsze są satysfakcjonujące. Na szczęście, wprowadzenie kilku prostych zmian może przynieść realne oszczędności. Sprawdźmy w więc, w jaki sposób można skutecznie zmniejszyć firmowe koszty.

Sprzęt z wyprzedaży

Obecnie trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy bez dostępu do komputera dla każdego pracownika. Nie da się jednak ukryć, że zakup kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu laptopów, a do tego również drukarek, skanerów oraz innych niezbędnych urządzeń biurowych, to spory wydatek – zwłaszcza dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Warto więc poszukiwać oszczędności.

Rozwiązaniem może być zakup sprzętu pochodzącego z wystaw sklepowych. Nierzadko są to urządzenia, które nie były w ogóle użytkowane, a jedynie oglądane przez klientów. Są więc w pełni sprawne, a ich cena od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu procent niższa, niż nowego sprzętu. Jeszcze więcej zaoszczędzić możemy jeśli zdecydujemy się na zakup urządzeń poleasingowych. Większość z nich poddawana jest renowacji, dzięki czemu również mogą posłużyć nam przez długi czas.

Telefony VoIP

Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach prowadzenie biznesu opiera się w znacznej mierze na rozmowach telefonicznych. Rozmawiamy z klientami, poszukujemy w ten sposób nowych, odbieramy od nich połączenia, kontaktujemy się z innymi pracownikami. Przeciętna firma posiada więc kilka abonentów stacjonarnych oraz sieci komórkowych. To spore wydatki, które można zmniejszyć wykorzystując telefonię internetową VoIP. W tym przypadku głos przesyłany jest za pomocą Internetu. Wszystko, czego potrzebujemy, to konto założone na jednej z popularnych platform oraz telefon VoIP, który odpowiednio przetworzy głos. Obecnie wybór takich aparatów jest naprawdę spory, a koszt ich zakupu niewielki.

Firmy, które w codziennej działalności wykorzystują telefony VoIP, mogą cieszyć się zmniejszeniem wydatków związanych z połączeniami telefonicznymi aż do 70 procent.

Konferencje online zamiast spotkań

Posiadasz pracowników pracujących zdalnie? Często zdarza ci się zapraszać na spotkania biznesowe swoich klientów lub współpracowników? Z pewnością wiesz więc, że takie wydarzenia generują duże koszty związane nie tylko z przygotowaniem (a nawet wynajęciem) sali, ale również obniżają efektywność pracowników, którzy muszą tracić czas na wyjazdy. Wykorzystując telefony VoIP lub telefony konferencyjne możesz znacząco zmniejszyć te wydatki bez utraty płynności dyskusji pomiędzy wszystkimi uczestnikami spotkań. W tym miejscu warto również wspomnieć o możliwości szkolenia pracowników online. Obecnie oferta kursów dostępnych za pośrednictwem Internetu jest imponująca, a ich ceny są znacznie niższe, niż w przypadku tradycyjnych warsztatów.

A zatem, nawet jeśli twoja firma dobrze prosperuje i notujesz duże zyski, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób możesz zminimalizować wydatki związane z prowadzeniem biznesu. Bardzo często nie wymaga to bowiem żadnych wyrzeczeń, tylko kilku prostych ruchów.

Poprzedni artykułNa czym polegają tzw. testy manualne?
Następny artykułSzkolenie okresowe BHP pracownika – jak często je przeprowadzać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj