Czy e-handel stanowi zagrożenie dla galerii handlowych?

Zjawisko zakupów w sieci mocno przybiera na sile. Aukcje internetowe cieszą się coraz większym powodzeniem, a klientom spodobała się rola „łowców okazji”. Na drugim biegunie zakupowym nadal jest centrum handlowe. Warszawa i inne miasta to współcześnie rywalizacja starego i nowego sposobu handlowania. Który z nich ma szansę wygrać?

Oszczędność czasu

Zwolennicy e-zakupów chętnie podkreślają, że to duża oszczędność czasu. Bez wychodzenia z domu można znaleźć i kupić produkty, które w sklepie stacjonarnym miewają wyższą cenę. Największa grupa e-klientów to osoby, które mieszkają w sporym oddaleniu od miejsca takiego, jak galeria handlowa. Warszawa i inne duże miasta to przecież tylko część konsumentów. Wielu potencjalnych klientów nigdy nie wybierze się do sklepu wielkopowierzchniowego z racji dużych odległości. Oszczędność czasu przy zakupach w sieci jest jednak pozorna. Od momentu złożenia zamówienia i zapłaty do otrzymania przesyłki mija przecież co najmniej kilka dni. W tym czasie klient sklepu stacjonarnego już dawno ma upragniony produkt u siebie w domu.

Więcej możliwości

Sklepy internetowe oferują większy zakres towaru niż centrum handlowe. Warszawa jest pełna sklepów stacjonarnych, jednak ich możliwości lokalowe zwykle są ograniczone. Tylko duże magazyny są w stanie pomieścić produkty w różnych kolorach, rozmiarach czy parametrach. Nie każdego przedsiębiorcę stać na wynajem wielkich powierzchni w mieście. Pułapką nieograniczonych zakupów w sieci jest brak możliwości ich sprawdzenia. Towaru nie da się dotknąć, przymierzyć czy powąchać. Z tego powodu wiele osób i tak zagląda do sklepu stacjonarnego, szukając konkretnego produktu. Bywa, że po sprawdzeniu dokonuje się zakupu w sieci, ale najczęściej klienci wybiorą przedmiot, który już został przez nich przetestowany.

Dostępność towaru

Centrum handlowe w Warszawie kontra sklepy internetowe – jakie są wady i zalety? Niewątpliwą zaletą e-zakupów jest możliwość wybierania towaru o każdej porze dnia i nocy. Oferta jest dostępna również w dni świąteczne. Co więcej, zakupów można dokonać z dowolnego miejsca na świecie. Praktyka pokazuje, że i tym razem szybsza w dostarczaniu towaru jest galeria handlowa. Warszawa i inne miasta to możliwość zakupów w każdym dniu roboczym. W podobnym trybie funkcjonuje poczta oraz wiele firm kurierskich. Bez względu na to, którego dnia zostanie złożone zamówienie online, wysyłka i tak jest realizowana w dniu roboczym. Tylko niewiele podmiotów prowadzi dostarczanie zakupów również w weekendy. Dostępność towaru podczas e-zakupów jest więc pozorna. Bywa, że na zakupiony produkt czeka się nawet kilkanaście dni.

Pozorne oszczędności

E-zakupy mają opinię tańszych od tych, dokonywanych w galerii handlowej. Warszawa i inne duże miasta mają wyższe ceny niż sklepy w małych miejscowościach. Przed zakupem warto korzystać z porównywarek cenowych. Dzięki nim szybko wiadomo, w którym miejscu konkretna rzecz jest najtańsza. Sklepy internetowe słyną z wielu promocji. Warto pamiętać, że do finalnej ceny należy dodatkowo doliczyć koszty wysyłki. W przypadku niewielkich produktów bywa, że przesyłka jest droższa od samych zakupów. Duże artykuły rzeczywiście prościej zamawiać online. Zostaną dostarczone pod wskazany adres bez obawy o transport. Drobniejsze zamówienia niekoniecznie są opłacalne w wersji internetowej. Porównanie całkowitego kosztu e-zakupów i tych, dokonanych stacjonarnie często jest korzystniejsze dla tych drugich.

Pomiędzy tradycyjnymi i nowoczesnymi sposobami kupowania istnieje równowaga. To, co dla jednych jest atutem, inni klienci odbierają jako wadę. Część klientów uwielbia nowinki techniczne, dla pozostałych handel tradycyjny to możliwość spotkania drugiego człowieka.

Czy e-handel stanowi zagrożenie dla galerii handlowych?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here